søndag 10. februar 2013

10. februar

I dag brukte jeg det meste av tid på Klepp men noen stopp i Sola ble det også. Den første stoppen var på Ølberg. Der var det svært lite fugl. 21 svartender var det eneste nevneverdige. Men på marka nedenfor Håland skole var det heldigvis 4 sangsvaner! Det er første gang jeg har sett sangsvane i Sola-kommune i år.

Jeg var også en tur i Sømmevågen. Der var det endel fugl fordelt på relativt mange arter. Blant annet en stjertand, 15 bergender, rødstilk, kvinand og 4 brunnakker. Her brukte jeg en del tid på fotografering.

Stjertand

Bergand
 På veien til bake til bilen så jeg også 3 rødvingetrost.


På vei hjem tok jeg en liten tur innom Brunnavika. Desverre var det to kajakkpadlere der som hadde skremt bort nesten allt av fugl. Derfor så jeg kun en rødstlik og 3 knoppsvaner her; 2 voksne og en 2K. De voksne koppsvanene var fargemerket "11K" og "13K." Begge fuglene er ringmerket i Tananger havn den 17.09 2012.

Knoppsvane - 13K

Knoppsvane - 11K

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar