onsdag 8. februar 2017

08. februar - Polarmåke ved Hafrsfjord bru

Plutselig var det litt vinter, og det ser ut til å bli noen minus de neste dagene også. Denne dagen tok jeg en titt i Grannesbukta. Der var det en gravand som i kombinasjon med en litt varmende sol gav litt vårfølelse, iallefall om en så bort fra isen som hadde lagt seg innerst i bukta. 2 storspover og en vintererle var også å se der.
Gravand sammen med brunnakker og stokkender.
På vei over Hafrsfjord bru i kveldingen så jeg en hvit måke på holmen i sidesynet. Jeg tenkte at det var den 3K grønlandsmåken som besøkte lokaliteten den 03. februar. Men da jeg kastet ut brød og så den fly mot meg var den så stor at jeg med en gang forstod at dette var en POLARMÅKE. Absolutt en hyggelig overraskelse. I likhet med grølandsmåken var også denne fuglen i sitt 3. kalenderår. Dessverre hadde solen gått ned, slik at bildene ble så som så.
3K polarmåke

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar