tirsdag 5. november 2013

02. og 05 november - Kolnes

I dag var jeg en liten tur i Brunnavika og på Nord-kolnes før middag. Selv om det var relativt mye vind var det endel fugl. Gråtrostflokkene ble grundig sjekket men resulterte ikke i mer enn 2 måltrost og endel rødvingetrost. I Brunnavika på et av jordene gikk det en [fasan] sammen med trostene og på den vanlige plassen var det også 8 stillits. I bukta var det et par myrsniper, 2 rødstilk og en strandsnipe og ute på sjøen lå det blant annet en storlom og en smålom. Uten om dette så jeg ikke så mye nevneverdig i Brunnavika i dag.

På Nord-kolnes var det bra med skjærpiplerker og endel trost. Enkeltbekkasiner var det ikke så mye av, men 2 kvartbekkasiner i samme lille pytt var kjekt.


På lørdag den 2. november gikk jeg "nana" blant annet på Kolnes. Det resulterte i en polarsvømmesnipe! Det var det tredje funnet i kommunen og ny sola-art for meg.
1K polarsvømmesnipe
Den samme dagen så jeg også en båndkorsnebb, 26 stillits, skjeand, steinskvett og låvesvale på Kolnes.

Siden det er en stund siden forrige innlegg tar jeg også med to bilder tatt den siste tiden:

Båndkorsnebb på Kolnes, 25 oktober
Perleugle i Brunnavika, 16 oktober

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar